Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες: Οικολογική συνείδηση

Τίτλος Προγράμματος: «Νεροδιαδρομές!!»

Υπεύθυνη η εκπαιδευτικός ΠΕ70 του τμήματος ΕΤ2

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Οι μαθητές:

  • να κατανοήσουν το περιβάλλον στο οποίο ζουν φυσικό και τεχνητό καθώς και την αλληλεξάρτηση του ανθρώπου,
  • να ενημερωθούν για τη σημασία του νερού και τη σωστή διαχείριση του μέσω της βιωματικής εκπαίδευσης, τη διαδικασία της έρευνας και της απόκτησης της γνώσης μέσα από την εμπειρία,
  • να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση, ασχολούμενοι ατομικά και ομαδικά με θέματα που τους ενδιαφέρουν και τους απασχολούν στην καθημερινότητά τους,
  • να πιστέψουν ότι η αλλαγή προς έναν καλύτερο κόσμο είναι κάτι το εφικτό.
  • να κατανοήσουν και να διαφυλάξουν την σημασία του ποσίμου νερού

Αποτελέσματα:

Οι μαθητές ασχολήθηκαν αρχικά με το νερό ως έννοια, κατέγραψαν και ζωγράφισαν λέξεις σχετικές με το νερό, γνώρισαν τις ιδιότητές του, τις μορφές, τις χρήσεις του και τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό (πλημμύρες, ξηρασία, μόλυνση κλπ). Ενημερώθηκαν για τον κύκλο του νερού, για τους τρόπους ρύπανσης και μόλυνσης του νερού από την ανθρώπινη δραστηριότητα, για την υπερβολική και άσκοπη κατανάλωσή του, ενώ παράλληλα συζητήθηκαν και διάφοροι τρόποι εξοικονόμησης που μπορούμε να εφαρμόσουμε εμείς οι ίδιοι στο σπίτι μας και στους χώρους που κινούμαστε. Στο τέλος των εργαστηρίων οι μαθητές γίνανε «μικροί ερευνητές» στον χώρο του σχολείου προκειμένου να ανακαλύψουν όλα τα σημεία που υπάρχει νερό στο σχολείο: αυλή-κήπος, τουαλέτες κτλ, και να ελέγξουν τη λειτουργία τους ψάχνοντας για διαρροές κτλ. Ακολούθησε συζήτηση για το τι μπορεί να γίνει στο σχολείο μας για να μειωθεί η κατανάλωση νερού.

 

1νερο

2νερο

3νερο

4νερο

5νερο

Οι προγνώσεις καιρού παρέχονται απο το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών.

Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ποίησης!