Ενόψει  του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία (International Day of Persons with Disabilities) που τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου και καθιερώθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ με την υιοθέτηση του Προγράμματος Δράσης για τα ΑμεΑ το Δεκέμβριο του 1992.

 

Η επιλογή της ημερομηνίας  συνδέεται με την υιοθέτηση από το διεθνή οργανισμό στις 3 Δεκεμβρίου 1982 του προγράμματος δράσης για τα ΑΜΕΑ, το οποίο οδήγησε στην υπογραφή της διεθνούς Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στις 30 Μαρτίου 2007, την οποία η Ελλάδα την κύρωσε το 2012 και η ημέρα αυτή δίνει την ευκαιρία στις υπηρεσίες και στην κοινωνία να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία.
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, μέσω του Τμήματος Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού, στο πλαίσιο ανάπτυξης δικτύου επικοινωνίας της τυπικής και ειδικής εκπαίδευσης με στόχο  ζητήματα κοινωνικής ένταξης, ευκολότερης πρόσβασης και συμμετοχής ατόμων με αναπηρίες σε αθλητικές δραστηριότητες στήριξε ως συνδιοργανωτής την πρωτοβουλία που σχεδίασε και υλοποίησε το 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης με τίτλο " Εβδομάδα Κοινωνικής Αλληλεγγύης διαμέσου της Αθλητικής και της Καλλιτεχνικής Πράξης".

Η επιστημονική και εκπαιδευτική ομάδα του 4ου ειδικού δημοτικού σχολείου, σε συνεργασία με την Β’ κοινότητα του Δήμου Θεσσαλονίκης προσκάλεσε το σχολείο μας να αποτελέσει μέρος της εκπαιδευτικής δράσης με τίτλο “ Social inclusion week-The power of sport activities. Η περίοδος υλοποίησης αφορούσε το διάστημα από 28 Νοεμβρίου έως 2 Δεκεμβρίου 2022 με αθλητικές δραστηριότητες και καλλιτεχνικά και θεατρικά δρώμενα.

Πιο συγκεκριμένα:

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε σχολικές μονάδες τυπικής και ειδικής εκπαίδευσης και στοχεύει στην σύμπραξη τους με κύριο σκοπό την ευκολότερη πρόσβαση και συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες σε άτομα με αναπηρίες (πάσης φύσεως) μέσω της αλληλεπίδρασης με άτομα τυπικού πληθυσμού. Τα παιδιά με αναπηρία και μη μέσω του προγράμματος αυτού ανέπτυξαν σπουδαία κοινωνικά δίκτυα, βίωσαν την συνθήκη της κοινωνικής ενσωμάτωσης και ευαισθητοποιήθηκαν σε ζητήματα κοινωνικής ένταξης, ενώ ταυτόχρονα απόλαυσαν τα σπουδαία οφέλη της άθλησης. Το πρόγραμμα διήρκησε 1 εκπαιδευτική εβδομάδα με την συγκατάθεση και υπό το νομικό πλαίσιο του δήμου και του υπουργείου παιδείας και περιλάμβανε την επίσκεψη μαθητών με τυπικής εκπαίδευσης στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος σε άλλη σχολική μονάδα με μαθητές με αναπηρία για χρονικό διάστημα 2 διδακτικών ωρών. Με την υποστήριξη 10 εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων, καλύπτοντας την παιδαγωγική ολιστική διάσταση της άσκησης, οι συμμετέχοντες εκτέλεσαν σχεδιασμένες, οργανωμένες και ασφαλείς αθλητικές δραστηριότητες με γνώμονα την ελεύθερη επιλογή των μαθητών και την συμμετοχή όλων των παιδιών σε οποιαδήποτε μορφή ακόμη και της παροχής βοήθειας. Αυτές περιλαμβαναν την ρίψη & σύλληψη αντικειμένου, την ισορροπία, τον χειρισμό αντικειμένου, τις δεξιότητες μετακίνησης και την ανάπτυξη συντονιστικών ικανοτήτων. Η εκδήλωση διανθίστηκε με σταθμούς, με καλλιτεχνικά, θεατρικά και χορευτικά δρώμενα καθώς και ομιλίες διακεκριμένων αθλητών στο τέλος της εκδήλωσης. Η έναρξη του προγράμματος έγινε με καλλιτεχνικό τρόπο και περιλάμβανε διαδραστικές χορευτικές και θεατρικές πρωτοβουλίες. Ως κίνητρο για την συμμετοχή των παιδιών δόθηκε αναμνηστικό μετάλλιο και δίπλωμα συμμετοχής. Το πρόγραμμα αυτό αποτέλεσε έναυσμα για την υποστήριξη της κοινωνικής ένταξης των ατόμων με αναπηρία στην άσκηση αλλά και στην καθημερινή ζωή και προώθησε την εξάλειψη της διάκρισης μεταξύ μαθητών από διαφορετικά κοινωνικά και εθνικά υπόβαθρα μέσω κοινών αθλητικών δραστηριοτήτων.

4ΕΙΔ1

4ΕΙΔ2

4ΕΙΔ3

Οι προγνώσεις καιρού παρέχονται απο το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών.

Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ποίησης!