Τίτλος Προγράμματος:       «Οι αριθμοί στη μηχανή του χρόνου»

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: η δασκάλα του τμήματος ΕΤ2 (ΠΕ 70) σε συνεργασία με την διευθύντρια του σχολείου (ΠΕ 70) .

 

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Οι μαθητές:

  • Να διευρύνουν τις γνώσεις τους σχετικά με την ιστορική προέλευση των αριθμών.
  • Να γνωρίσουν τον τρόπο μέτρησης αλλά και τα αριθμητικά συστήματα που ανέπτυξαν οι διαφορετικοί πολιτισμοί μέσα στον χρόνο.
  • Να κατανοήσουν την εξέλιξη των αριθμητικών συστημάτων και τους λόγους για τους οποίους επικράτησε το δεκαδικό σύστημα αρίθμησης.

Αποτελέσματα:

Οι μαθητές μέσα από σχετική προβολή παρουσίασης παρατήρησαν και γνώρισαν τις πρώτες αριθμητικές μεθόδους και τις διάφορες τεχνικές μετρήματος που ξεκίνησαν να εφαρμόζουν οι άνθρωποι προϊστορικά, ενώ παράλληλα αναγνώστηκαν σχετικά αποσπάσματα από το εικονογραφημένο βιβλίο «Από το μηδέν στο δέκα. Η ιστορία των αριθμών» των Βίβιαν Φρεντς & Ρος Κόλινς. Στη συνέχεια, έγινε συνοπτική αναφορά στον τρόπο χρήσης των αριθμών από τους διάφορους πολιτισμούς (Σουμέριοι, Βαβυλώνιοι, Αιγύπτιοι, Κινέζοι, Ρωμαίοι, Έλληνες, Μάγια, Ινδοί, Άραβες) κατά την πορεία της ιστορικής τους εξέλιξης. Μέσα από τις δραστηριότητες του προγράμματος οι μαθητές εκφραστήκαν δημιουργικά και αναπαραστήσανε με παιχνίδια ρόλων τον τρόπο που γινόταν οι αγοραπωλησίες κατά το παρελθόν από διάφορους λαούς (πχ πρωτόγονοι άνθρωποι, Σουμέριοι). Επιπρόσθετα, έγινε εισαγωγή στο ελληνικό αλφαβητικό σύστημα αρίθμησης και οι μαθητές κατασκεύασαν αφίσες στις οποίες αναπαρίσταται ο ίδιος αριθμός µε πέντε διαφορετικούς τρόπους: την αντιστοίχιση ένα προς ένα, το δεκαδικό σύστημα, το αιγυπτιακό, το ρωμαϊκό και το ελληνικό αλφαβητικό σύστημα αρίθμησης.

 

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ1

 

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ2

 

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ3

 

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ4

 

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ5

Οι προγνώσεις καιρού παρέχονται απο το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών.

Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ποίησης!